موسسه حکمت مطهر اراک

تنها کسی که هم از لحاظ کمیت هم از لحاظ کیفیت، خوب ترین فرآورده ها را تقدیم محیط اندیشه اسلامی کرده، آقای مطهری است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

موسسه حکمت مطهر اراک

تنها کسی که هم از لحاظ کمیت هم از لحاظ کیفیت، خوب ترین فرآورده ها را تقدیم محیط اندیشه اسلامی کرده، آقای مطهری است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

موسسه حکمت مطهر اراک

اینجا همه چیز به واسطه ی حضور خدا دلنشین شده، رفاقت با آدم های پاکی که شاید جای دیگری همه را باهم پیدا نکنی، بحث ها، اختلاف نظرها، شوخی ها و... اینجا جلسات خشک سخنرانی یا کلاس درس مدرسه و دانشگاه نیست، محفل شور و شعف تازه شدن است. اینجا اجبارآمدن نیست، دعوت است. رفاقت است و در آخر: دِین، دِینی که باید ادا شود در حق دیگرانی که چون ما گمشدگانی هستند در جستجوی حقیقت.


موسسه حکمت مطهراراک
نشانی: اراک ، میدان دارایی،روبروی فرمانداری ، معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی
شماره تماس:
08632217569-08632245200

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۲۱ ب.ظ

مطالعه کتب استاد مطهری به عنوان مبنای فکری انقلاب


به گزارش موسسه حکمت مطهر اراک به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی محمددوست، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری بینش مطهر عصر روز گذشته، ۲۶ آبان در افتتاحیه طرح بینش مطهر در قالب سیر مطالعاتی کتب استاد شهید مطهری که در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار شد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با این استاد علامه فرمودند؛ استاد مطهری مبنای فکری انقلاب است؛ ازاین رو باید کتب نگارش شده توسط این استاد گرانمایه را ارج نهاده و به جوانان توصیه کرد.

وی بالندگی و برتری دین اسلام نسبت به ساید ادیان را یکی از شاخصه‌های مهم دین مبین اسلام بیان کرد و افزود: این دین که از جامع‌ترین و کامل‌ترین ادیان و مذاهب دینی به شمار می‌رود برای تمامی لحظات زندگی بشر برنامه داشته و انسان متعهد و متعبد را رها نمی‌کند.

محمددوست اضافه کرد: جامعیت دین مبین اسلام به دین جهت مورد توجه است از هیچ یک از امور زندگی اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی و... چشم‌پوشی نکرده و برنامه‌های خود را در قالب کامل‌ترین و روشن‌ترین روش به تمامی جوامع بشری عرضه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تأسی به موازین و احکام دین مبین اسلام انسان را از گمراهی و بن‌بست‌های موجود نجات می‌دهد، تصریح کرد: بی‌شک اگر در تمامی ابعاد و زوایای زندگی از آموزه‌های دینی و سیره و روش خاندان نبوی بهره‌مند شویم هیچ‌گاه از راه خارج نخواهیم شد.



محمددوست با بیان این نکته که اسلام به‌عنوان جامع‌ترین ادیان الهی از بروز و ظهور افراط و تفریط در زندگی جلوگیری می‌کند، دین اسلام منادی آرامش و آسایش بوده است و جامعه بشری را به حفظ آرامش و آسایش دعوت می‌کند.

وی در بخش دیگر از سخنان خویش اسلام را دین عدالت‌محوری معرفی کرد و گفت: اسلام جنگ را به معنای واقعی منسوخ می‌داند؛ اما از طرف دیگر تجاوز به حریم امن را جایز ندانسته و با تمامی قوا و توان از حریم خویش دفاع می کند و در این راه از هیچ جانفشانی کوتاهی نمی‌کند.

محمددوست اظهار کرد: خوشبختانه امروز در جامعه‌ای با حاکمیت دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم که آزادی بیان و ارائه نظریات درست و منطبق با شرع از لزوم آن به حساب می‌آید؛ بنابراین باید از این فرصت دست داده نهایت استفاده را برد و در تربیت آینده‌سازانی با ایمان و متقی تلاش کرد.

وی در ادامه با ابراز تأسف و نگرانی از گرایش برخی جوانان به تربیت غربی و توسعه فرهنگ مستهجن غربی، ادامه داد: باید تمامی ابعاد و زوایایی که جوانان دوران ستمشاهی طاغوت با تربیت و ساز غربی داشتند و به ثمره انقلاب اسلامی منجر شده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و در اختیار جوانان امروز قرار گیرد.

محمددوست اضافه کرد: چه اتفاقی می‌افتد که برخی افرادی که در این جامعه اسلامی متولد شده، با قوانین اسلامی مواجه، با سازوکارها پیشرفته دینی و اسلامی پروش یافته و تربیت شدند در بیانات خویش از سخنانی استفاده می‌کنند که حاکی از گرایش آنان نسبت به مذاهبی همچون مسیحیت است.

وی به جوانان توصیه کرد: مراقب فتنه‌های دشمنان و بیگانگان بوده و بدانید آنان هیچ اقدامی را بر سر دلسوزی و رشد انجام نمی‌دهند؛ ازاین رو حضور و گرایش نوجوانان و جوانان در جبهه غرب منجر به فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ خواهد شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری بینش مطهر در پایان، اضافه کرد: خوشبختانه با حضور جوانان غیرتمند و ولایی انقلاب و رهبری سکاندار انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان با شکست مواجه شده و دست آنان برای همیشه کوتاه شد.


 


انتهای پیام/ش

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸
حکمت مطهر اراک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی