موسسه حکمت مطهر اراک

تنها کسی که هم از لحاظ کمیت هم از لحاظ کیفیت، خوب ترین فرآورده ها را تقدیم محیط اندیشه اسلامی کرده، آقای مطهری است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

موسسه حکمت مطهر اراک

تنها کسی که هم از لحاظ کمیت هم از لحاظ کیفیت، خوب ترین فرآورده ها را تقدیم محیط اندیشه اسلامی کرده، آقای مطهری است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

موسسه حکمت مطهر اراک

اینجا همه چیز به واسطه ی حضور خدا دلنشین شده، رفاقت با آدم های پاکی که شاید جای دیگری همه را باهم پیدا نکنی، بحث ها، اختلاف نظرها، شوخی ها و... اینجا جلسات خشک سخنرانی یا کلاس درس مدرسه و دانشگاه نیست، محفل شور و شعف تازه شدن است. اینجا اجبارآمدن نیست، دعوت است. رفاقت است و در آخر: دِین، دِینی که باید ادا شود در حق دیگرانی که چون ما گمشدگانی هستند در جستجوی حقیقت.


موسسه حکمت مطهراراک
نشانی: اراک ، میدان دارایی،روبروی فرمانداری ، معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی
شماره تماس:
08632217569-08632245200






به مناسبت عیدنیمه شعبان وهم جواری این عید باارتحال رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی تصمیم گرفتیم به بازخوانی دومحور"انتظارسازنده"و"شخصیت امام به عنوان یک منتظر حقیقی" بپردازیم.

استادشهیدمطهری درباب انتظارسازنده اشاره دارندکه:

ازآیات قرآن کریم استفاده می شودکه ظهورمهدی موعود علیه السّلام حلقه ایست ازحلقه های مبارزه اهل حق  واهل باطل  که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می شود.

آیاتی که بدان ها درروایات استنادشده است نشان می دهد که مهدی موعود علیه السّلام مظهر نویدی است که به اهل ایمان وعمل صالح داده شده است،مظهرپیروزی نهایی اهل ایمان است:

 

وَعَدَاللهُ الَّذینَ امَنوا وَعَمِلوا الصّالِحاتِ لَیَستَخلِفَنَّهُم فِی الاَرضِ کَمَا استَخلَفَ الَّذینَ مِن قَبلِهِم  ولَیُمَکَّنَنَّ لَهُم دینَهُمُ الَّذِی ارتَضی لَهُم ولَیُبَدَّلَنَّهُم مِن بَعدِخَوفهِمِ اَمناً یَعبُدونَنی لایُشرِکونَ بی شَیئاً.....(نور/55)

خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند وعده می دهد که قطعا آنان را حکمران روی زمین خواهدکرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید. ودین و آیینی را که برای آنان پسندیده ، پابرجا و ریشه دار خواهد ساخت، و ترسشان را به امنیت و آرامش مبدل میکند، آنچنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.

درروایات اسلامی،سخن ازگروهی زبده است که به محض ظهور امام علیه السّلام به آن حضرت ملحق می شوند.بدیهی است که این گروه ابتدابه ساکن خلق نمی شوند.

معلوم می شوددرعین اشاعه  ورواج ظلم وفساد،زمینه های عالی وجودداردکه چنین گروه زبده را پرورش می دهد

 

شهیدمطهری درپی دیدار باحضرت امام درپاریس شخصیت امام خمینی رااین طورتوصیف می نماید:

در ایشان چهارتا «امَنَ»دیدم :

«امَنَ بِهَدَفهِ» ؛ به هدفش ایمان دارد. دنیاجمع بشوند نمی توانند اورااز هدفش منحرف کنند.

«امَنَ بِسَبیلِه» ؛ به راهی که برای هدف خودش انتخاب کرده ایمان دارد،امکان ندارد اورا ازاین راه منصرف کرد.

و«امَنَ بِقَولِهِ» ؛من دیدم درهمه ی رفقا ودوستانی که من سراغ دارم احدی به اندازه ایشان به روحیه ی مردم ایران اعتماد ندارد.

ازهمه بالاتر:«امَنَ بِرَبِّهِ».....آدمی که دست خداوعنایات خداراحس می کندودرراه خدا قدم برداشته، مصداق آن اصل قرآنی است: اِن تَنصُروا الله یَنصُرکُم......

 

این همان مصداق اهل حقی است که خداوند وعده پیروزی نهایی با ظهور حضرت ولی عصر(عج) را داده است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
حکمت مطهر اراک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی